vrijdag 27 september 2013

Tutorial

Goedemorgen lieve allemaal......

Iedereen die ons blog een beetje volgt weet dat wij heel erg bezig zijn met de vraag of iets wél of géén vintage is. Nu heb ik op mijn eigen blog al meerdere malen een kaartje geplaatst met en zgn "cute"-stempel en daarbij aangegeven dat ik tóch wat moeite heb met stempelkaarten die vintage zouden moeten zijn maar waarbij ik persoonlijk de stempel niet vind passen.
Nu heeft onze lieve Anneke voor jullie een tutorial in elkaar gezet waarin ze laat zien wat het effect is van een andere stempel ipv een cute-stempel en jullie zullen zien dat dán wel degelijk een prachtige vintagekaart ontstaat. Ik ben heeeel benieuwd hoe jullie Anneke's kaart vinden en natuurlijk of jullie iets hebben gehad aan deze tutorial. Ik laat Anneke zélf uitleggen wat ze heeft gedaan.....veel plezier met het bekijken van deze tutorial.
Plony.


In overleg met Plony heb ik een tutorial gemaakt om eens te laten zien dat je met een stempel toch een leuke vintage kaart kan maken.
de beschrijving is als volgt:

maak een afdruk met memento inkt, geen stazon, dit ivm het doorlopen met alcoholmarkers.
zelf heb ik de afdruk ingekleurd met Derwent colorsoft.


kleur de afbeelding in , met alcoholmarkers of distress inkt, potloden


masker de afbeelding als je nog een achtergrond wilt maken

ik heb eerst de achtergrond bewerkt met distressinkt en toen een tekststempel genomen

neem een mal naar keuze om een kaart te maken.
ik heb een mal van go kreate XXL genomen en uitgesneden met de grandcaliber.


ik heb voor kraft cardstock gekozen en hem gevouwen.

ik heb design papier geplakt op de kaart en daarna verder de kaart opgebouwd met diverse mallen


hier en daar heb ik met versamarc wat plekjes beinkt en met de heatgun en de aged embossing poeders  wat accenten gegeven.

weer een mal genomen en dit keer van de nestabillities en kraftcardstock een cirkel uitgesneden.

een overzicht van de opbouw en de geemboste delen.

verder heb ik de kaart afgewerkt met bloemen, strik,filmstrip enz.
alle randen zijn beinkt met distressinkt walnut stain.
en dit is het resultaat.


veel plezier met deze tutorial

groetjes van Anneke















28 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, ik hoop dat ook eens te proberen, groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woe, deze kan wat mij betreft in de afdeling "gaaf" geplaatst worden. Wat prachtig gedaan, niet cute maar mega vintage. Schitterend.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal op en top vintage. Wat vind ik dit knap in elkaar gezet en wat ontzettend leuk. Echt toppie hoor.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Ik vind het prachtig!
    Groetjes, Afra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!!!! Prachtig !!!!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende kaart...dank voor het delen van de duidelijke tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om zo te laten zien, PRACHTIGE tutorial (ook leerzaam)
    Mooie opbouw van je kaart Anneke, super gedaan.
    En ook duidelijk te volgen, via de foto's.

    Lief dat je het met ons wil delen!
    Weer een TOPPIE idee van Plony natuurlijk.

    Ik wil iedereen gelijk een FANTASTISCH weekend wensen!

    Lieve weekend groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige kaart, prachtig gekleurd met een hele duidelijke uitleg.
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een schitterende kaart en heel duidelijk uitgelegd
    en wat leuk dat je van zo'n stempel toch een hele mooie vintagekaart kunt maken

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel erg gaaf gedaan, mooie tutorial.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal te gek! Ik vind het echt gaaf!!!
    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en toch een echte vintagekaart dus
    Knap gedaan en mooie kaart

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt, voor het geven van uitleg! Leuk! Hier kan ik wat mee.
    Groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw wat mooi en wat knap ik doe het jullie echt niet na groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldige tutorial Anneke, super duidelijk en wat is het resultaat top, prachtig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een prachtige kaart en een hele duidelijke tutorial.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige kaart en heel handig de tutorial van Anneke!
    Super gedaan!!!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prachtig gemaakt Anneke en superbedankt voor het delen, echt vintage dus, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt schitterend wat Anneke hier laat zien, en super tutorial!
    De stempel vind ik ook echt goed gekozen zo vintage mede ook door het kleurgebruik.
    Fijn weekend allemaal
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw Prachtig gedaan.Als dat geen vintage is amaiii super.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele duidelijke tutorial en het is een schitterende vintage kaart geworden, Ik denk dat je hier een heleboel mensen een groot plezier mee hebt gedaan. Heel erg bedankt Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige kaart en heel mooi uitgelegd.
    Bedankt Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bedankt voor je uileg , van de prachtige kaart die
    je hebt gemaakt , heel apart is ie geworden .

    Groetjess van Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wouw prachtig gemaakt en super bedankt voor het delen, echt vintage dus,
    groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen